Skryté úpravy v Sins of a Solar Empire
Pro strategii Sins of a Solar Empire a její rozšíření oficiálně nejsou k mání žádné cheaty. Takže žádné naťukávání surovin nebo snad nějaké to IDDQD. Když vás ale všechny dostupné mapy omrzí, jako že to nejspíš chvíli potrvá vzhledem k dostupnosti náhodně generovaných map, potom vám jistě přijde vhod návod na to, jak si hru upravit k obrazu svému.
Není to nic složitého, jedná se jen o menší úpravu startovních podmínek pro jednotlivé mapy. Nejdřív kde najdete soubory k upravování. Najděte složku, kde máte hru nainstalovanou, popř. bude v steamapps\common jestliže ji máte zakoupenu po Steamu. Pokud máte hru upgradovanou o přídavky Entrenchment nebo Trinity, jděte do složky s těmito přídavky. Ať už v kterékoliv verzi, najděte složku Galaxy. Je ve všech. V této složce se nachází konfigurační soubory pro všechny mapy.
V každém jednotlivém souboru se nachází popis a konfigurace startovních podmínek, rozložení planet a asteroidů popř. způsob jejich náhodného rozmístění. Soubor mapy, kterou chcete změnit, otevřete do poznámkového bloku.
Obsah souboru vypadá komplikovaně, ale není třeba znát všechno. Pro základní změny musíte znát následující.
Asi nejdůležitější bude položka owner. Jestliže mezi uvozovkami nic není, znamená to že planeta bude neobydlená. „P0“ znamená že bude patřit vám (Player 0 jste vy ve všech mapách a nastaveních). Takže najděte planetu, která vám po startu bude patřit, tedy tu jenž je označena:
owner "P0"
Hned na začátku je šest řádků vypadajících následovně:
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:Population 3
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:CivilianModules 1
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:TacticalModules 0
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:Home 1
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:ArtifactLevel 10
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:Infrastructure 2
Jde o nastavení rozvinutosti vaší domovské planety při startu hry. Jsou to ony zelené upgrady přítomné u každé planety. Jejich provedení vás omezuje v další stavbě modulu na orbitě, nebo ve velikosti populace. Doporučuju změnit nastavení na maximum. Tedy takto:
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:Population 4
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:CivilianModules 2
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:TacticalModules 2
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:Home 1
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:ArtifactLevel 2
normalStartHomePlanetUpgradeLevel:Infrastructure 3
Můžete změnit i dalších šest řádku, které vypadají velmi podobně, jen začínají slovem quickstart. Podle toho jakému startu dáváte přednost ve hře. Nejlépe je změnit obojí.
Jak už asi tušíte, lze si dát do začátku víc planet pouhým nastavením owner na P0. Všechny takto nastavené planety budou hned na začátku vaše bez boje a nutného obsazování výsadkem. Navíc si můžete libovolně nastavit domovskou planetu a to položkou:
isHomePlanet TRUE
Připomínám, že domovská planeta musí být jen jedna. Všechny ostatní, které budou patřit vám, musí být označeny:
isHomePlanet FALSE
Úplně na konci souboru najdete nastavení finančních startovních podmínek. U položky player s inGameName „P0“ (tedy s vašimi nastaveními), změňte základní nastavení:
startingCredits 3000
startingMetal 800
startingCrystal 250
na
startingCredits 9999
startingMetal 9999
startingCrystal 9999
Víc to bohužel nejde, ale i tak je to do začátku víc než dost. S prodeje krystalů se hra na začátku příjemně financuje. Hlavně výzkumy.
Za pozornost pak stojí i další věci, ale tohle pro začátek stačí. Připomenu jen, že v náhodně generovaných mapách se počet planet na začátku vztahuje pro všechny hráče. Tedy, dáte-li si do začátku 3 planety, budou je mít do začátku i protivníci.